Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Dit spel is een aanvulling op het eerder verschenen boek 'Zo X! Hoe de nieuwe leiders talenten in organisaties verbinden'. Daarin licht de auteur toe waarom de privé werkbalans voor generatie X de hoogste prioriteit heeft, terwijl het voor generatie Einstein geen issue is. Ook wijst zij op het belang van talentontwikkeling en het vinden van generatiespecifieke drijfveren
Generatie Y --- Generatie X --- Generatie Z --- Organisatieleer --- Generatiekloof --- Teamwerk
Choose an application
Jongeren worden tegenwoordig 'digital natives' genoemd. Dit omdat digitalisering een belangrijke rol in het leven van deze jongeren speelt. Een verdoken groep binnen deze jongeren zijn de jonge mantelzorgers.Zijn jonge mantelzorgers even hard bezig met deze digitalisering of is er meer aandacht voor het bieden van zorg? En hoe kijken de niet-mantelzorgers naar het bieden van zorg?Aan de hand van een enquête werd onderzoek gedaan naar het verschil tussen mantelzorgers en niet-mantelzorgers uit generatie Y. Er werd bevraging gedaan naar bepaalde visies en tijdsbesteding.Uit de resultaten van de enquête kunnen we inderdaad vaststellen dat er een aantal duidelijke verschillen zichtbaar zijn tussen mantelzorgers en niet-mantelzorgers uit dezelfde generatie.
Mantelzorg --- Generatie X --- Generatie Y --- Visie --- Zorg --- Digitalisering --- Ergotherapie
Choose an application
Voor het eerst zijn vier verschillende generaties werkzaam in organisaties. Iedere generatie blijkt haar eigen kenmerken en wensen te hebben ten aanzien van werken. De Babyboomgeneratie overweegt een 'tweede' carrière of een andere tijdbesteding qua werk. Generatie X heeft behoefte aan zingeving op het werk, zij wil een goede balans tussen werk- en privéleven en vindt empathisch vermogen bij het leiding geven van belang. Generatie Y stelt hoge eisen aan haar zelfstandigheid en wil eigen verantwoordelijkheid. En de Einsteingeneratie wil in volledige vrijheid van werk en tijd vooral beoordeeld worden op het eindresultaat.Dit vraagt om nieuw leiderschap: we hebben verbinders nodig die vier generaties van talenten kunnen faciliteren en inspireren tot betere bedrijfsresultaten in turbulente tijden. Deze nieuwe leiders moeten bovendien de schaarse talenten vasthouden in een tijd van vergrijzing en vergroening, ook om de diversiteit aan medewerkerpotentieel te verzilveren
Personeelsmanagement --- Leidinggeven --- Leeftijd --- Managementvaardigheden --- Organisatiesociologie --- Motivatie --- Generatie X --- Generatie Y --- Generatie Z --- Organisatieleer --- Talenten --- Leadership Leadership --- Age Leeftijd --- Talent --- Talentmanagement Gestion des talents --- Leiderschap
Choose an application
Christian dogmatics --- Age group sociology --- Religious studies --- Adolescentiepsychologie --- Christelijke ethiek --- Ethique chrétienne --- Lecture religieuse --- Psychologie de l'adolescent --- Religieuze lectuur --- 268.912 --- godsdienstpsychologie --- adolescentie --- Academic collection --- #GSDBP --- #GROL:SEMI-37.017.93 --- #GBIB:IDGP --- #GGSB: Godsdienstpsychologie --- #gsdb11 --- religie --- jeugd --- godsbeeld --- dood --- rouw (x) --- generatie (x) --- getuigenis --- statistisch materiaal --- enquête --- Christelijk geloof --- Geloofsbeleving : getuigenissen --- Geloofsbeleving : jongeren --- Godsdienstontwikkelingspsychologie en catechese van de jeugd --- 2 --- 159.987 --- 268.912 Godsdienstontwikkelingspsychologie en catechese van de jeugd --- Godsdienstpsychologie
Choose an application
Wat denken jongeren van vandaag over gezin en familie?Wat vinden ze belangrijk?Welk gezin dromen jongeren voor zichzelf?Over jongeren praten we al te gemakkelijk in stereotypen. Jonge mensen zijn 'naïef', ze leven in hun eigen wereld. Of ze betekenen alleen maar overlast.Dat beeld klopt niet. Dit boek bundelt de reacties van tientallen jongeren op de vraag hoe ze tegenover hun gezin staan en welk gezin ze voor zichzelf dromen. Keer op keer blijkt uit hun getuigenissen hoe sterk jonge mensen zich engageren, voor hun gezin maar ook voor hun buurt en hun omgeving.Jong met een hart voor familie brengt gefundeerde onderzoeksresultaten en herkenbare verhalen van jongeren uit diverse en flexibele gezinnen van vandaag. Geen probleem-, hang- of radicaliserende jongeren, maar gewone meisjes en jongens die de gezinnen van morgen zullen vormgeven.
Age group sociology --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- gezinssociologie --- allochtone jongeren --- jeugd --- 185 Kinderrechten en gezin --- Children --- Family relationships --- Family assessment --- PXL-Healthcare 2016 --- gezinnen --- familierelaties --- Familie --- Jeugd --- Gezinnen --- Identiteitsontwikkeling --- Allochtonen --- Opvoeding --- Islam --- Rollenpatronen --- Relatie gezin - werk --- Generatie X --- Generatie Y --- Sport --- gezin - familie --- Gezin- familie --- #SBIB:316.356.2H1131 --- #SBIB:316.356.2H2100 --- Hedendaagse gezinsstudies: Europa --- Gezin als kleine groep en sekserollen: algemeen --- Gezin --- Allochtoon --- Rolpatroon --- Werk-privébalans --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Onderwijs --- Film --- Autochtoon --- Godsdienst --- Cultuur --- Technologie --- Voeding --- Media --- Kleuter --- Ouderenzorg --- Drank --- Gezondheid --- Kind --- Voorlichting --- Jongere --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Buig de verschillen tussen Generatie X, Y, Z en de babyboomers om tot een krachtig voordeel.Vanaf 2016 komt generatie Z op de werkvloer. Doordat babyboomers langer aan de slag blijven, zullen bedrijven en overheidsorganisaties uitzonderlijk vier generaties moeten laten samenwerken. Vier generaties die elk hun eigen kenmerken hebben en hun eigen bijdrage leveren aan de organisaties. Generaties met een eigen cultuur, eigen waarden, een eigen manier van werken.Iedereen Baas! leert hoe deze verschillen met elkaar te verzoenen en ze bovendien als een troef uit te spelen voor uw bedrijf.Behalve een concreet en onmiddellijk toepasbaar stappenplan, bevat het boek talrijke tips & tricks. De bijzondere aandacht voor de rol van het digitale in de werking van bedrijven maakt Iedereen Baas! tot de ideale voorbereiding op de toekomst voor uw bedrijf.Bron : http://www.lannoo.be
Age group sociology --- Organization theory --- Personeelsbeleid --- Generatieverschillen --- Ondernemingen ; toekomst --- management --- 005.34 --- werkvloer --- bedrijfsorganisatie --- organisatiemanagement --- Management ; toekomst --- Generaties : relaties --- Management : sociale vaardigheden --- Human resources management --- 658.3 --- generatiekloof --- 65.012.4 --- Relations humaines Menselijke relaties --- Psychologie d'organisation Organisatiepsychologie --- Management --- Personeel --- Generaties --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Managementstijlen --- PXL-Business 2014 --- ondernemerschap --- innovatiebeleid --- menselijke factoren --- organisatiecultuur --- PXL-Social Work 2018 --- 159.922.602 --- 331 --- 007.5 --- 007 --- generatie --- arbeid --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- informatie en communicatie --- Teamwerk --- Personeelsmanagement --- Leeftijd --- Arbeidssociologie --- Arbeidsmarkt --- Trends --- Oudere werknemers --- Feedback --- Beoordeling --- Communicatie --- Het nieuwe werken --- Professionalisering --- Digitale kloof --- Sociale media --- Leidinggeven --- Generatie X --- Generatie Y --- Generatie Z --- Digitalisering --- Trend --- Generatie --- Evaluatie --- Leiderschap --- Relatie
Choose an application
Jongeren 'leren' vandaag razendsnel langs allerlei kanalen: radio, tv, tijdschriften, weekbladen, internet, games, gsm, iPod. Ook in hun gezin en vooral in interactie met leeftijdsgenoten krijgen zij veel hapklare informatie aangeboden. Jongeren leven in een multimediale maatschappij en leren daar bijna spontaan mee om te gaan. Maar ze doen dat op een heel andere manier dan 'hun ouders en leerkrachten', op een manier 'die meer gemeen heeft met Einstein (creatief, multidisciplinair) dan met Newton (rationeel, logisch, lineair)'. En dan is er nog de school, de plek bij uitstek bedoeld voor informatie verwerven en verwerken. Omdat de leerkracht daar een centrale rol speelt in het leren van de jongeren, ligt de bal in zijn kamp. Hoe kan die leerkracht, die nog net probeert zijn bord en krijt te upgraden tot een smartboard, de concurrentie met al die andere, vaak hypersnelle, levensechte en aantrekkelijke informatiekanonnen nog wel aangaan? Wat hebben leerkrachten nodig aan inzichten om voor deze generatie jongeren - de Generatie Einstein - goed onderwijs te maken? Wat betekent die typering voor hun rol als leerkracht en de manier waarop zij hun lesactiviteiten inrichten?De auteurs analyseren de kenmerken van de Generatie Einstein op een positief-kritische manier en ze geven dan aan wat dit voor de leerkrachten en voor hun lesactiviteiten kan betekenen
Pupil counseling. Pupil guidance --- games --- jongerencultuur --- generatieconflict --- Sociology of education --- pedagogiek --- internet --- Jongeren en computerspelen --- Jongeren en internet --- Communicatie ; jongeren ; 2000 --- -Jongeren en audiovisuele media --- Jongeren en maatschappij --- Opvoeding --- 663 Jeugd --- Age Leeftijd --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Opvoeding --- 301.188.8 --- 37.015.31 --- jeugd --- jongeren --- onderwijs --- 433 --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 45 --- 15 --- 305.8 --- 433.5 --- Jeugd --- Jongerencultuur --- computerspellen --- jeugdcultuur --- media --- 323 --- 308.4 --- Computer --- Computerspelen --- Computerspelletjes --- GSM --- Generaties --- Informatieaanbod --- Informatiebronnen --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdcultuur --- Jongeren --- Mediaopvoeding --- Multimedia --- Opvoeden --- Radio --- TV --- adolescenten (ler) --- jeugd en maatschappij --- jeugdproblematiek --- 484.23 --- Leerlingenbegeleiding --- Computerondersteund onderwijs; s.o. --- ICT; onderwijs --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdmentaliteit --- cultuur --- generatie-X --- generatie-Y --- generatiekloof --- jeugdigen --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- faq --- computerondersteund leren --- didactiek --- studiebegeleiding --- multimediale communicatie --- Sociologie van het onderwijs --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, opvoedkunde. --- Psychologie. --- Communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Sociologie van de jeugd --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: fysica (computer)) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- Jeugd en audiovisuele media --- Jeugd en computerspelen --- Jeugd en internet --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en computerspelen. --- Jeugd en internet. --- Jeugd en maatschappij. --- Opvoeding. --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- 316.35 --- Opvoeding, opvoedkunde --- Psychologie --- departement Lerarenopleiding 11 --- pedagogische psychologie --- schoolkinderen --- Handboeken en inleidingen. --- Student --- Hoger onderwijs --- Volwassene --- Leren --- Leerinhoud --- Doceren --- Veranderingsproces --- Jeugdpsychologie --- Sociologie --- Media --- Opvoedingsprobleem --- Leraar --- Ouders --- Jongere
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|